Salam Ukhwah...Terima kaseh kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya ini. Asalnya saya memang tahu kesihatan adalah satu kemewahan. Saya juga mahu anda, keluarga dan saudara-saudariku sihat-walafiat. Tidak ada ertinya sekiranya kita sihat sedangkan saudara kitra sakit. Mungkin ada produk yang terbaik tapi sukar dicari.... Justeru itu berdasarkan pembacaan dan praktikal sendiri menjadi tanggungjawab saya utk mengkhabarkan dan shatre kepada tuan/puan produk baik khasnya pemakanan islam seperti minyak kelapa dara, bekam, cuka, zaitun, delima, tin, gula stevia, garam bukit dsb yang sememangnya amat baik untuk kesihatan diri dan keluarga kita, Insaallah...saya cuba mengusahakan dgn menjadi stokis mahupun rakan niaga utk kemudahan diri saya malah diri anda juga. Semoga usaha kecil ini dapat membantu anda semua kesihatan kesihatan yang terbaik utk dapatkan produk terbaik pada harga terbaik. Insaallah....Berjumpa lagi di puncak kejayaan bersama tubuh yang sihat.
Sekian, Terima kaseh

Tengku Osman
osman_niaga@yahoo.com
012-309 2952/ 010-509 5157

Wednesday, April 3, 2013

MALAYSIA PENGGUNA GULA TERTINGGI

Kenapa Malaysia diletakkan sebagai pengguna terbanyak gula di dunia?
Ini dikira rekod dunia! Walaupun pasukan bola sepak kita tidak berjaya, namun kita nampaknya masih dikenali di dunia. Negara kita adalah paling gemuk di Asia dan memp
a gula. Susu pekat manis jauh sekali. Tapi di Malaysia, kita sebenarnya terancam dengan keadaan dan sosio-ekonomi. Minum teh tarik di kedai mamak, disogok iklan-iklan makanan segera hingga menyebabkan anak kita merengek meminta untuk dibelikan set yang didatangkan bersama minuman bergas (gula 9 sudu teh!). Berhati-hatunyai pesakit Kencing Manis yang paling ramai di dunia! Bangga? Kita sebenarnya dalam diam diancam. Lihatlah orang yang paling kaya di Malaysia! Taukeh gula! Negara kita seperti darurat apabila gula disorokkan baru-baru ini. di Jepun, gula kilo tiada dijual, amat sukar untuk jumpai.

No comments:

Post a Comment